OVB Allfinanz, a.s. ČR

OVB vstupuje do obchodního roku 2017 s nárůstem obratu a hospodářského výsledku

Zpráva OVB

OVB vstupuje do obchodního roku 2017 s nárůstem obratu a hospodářského výsledku

  • Celkové provizní příjmy vzrostly v prvním čtvrtletí 2017 o 2,3 procenta na 58,4 mil. eur
  • Operativní výsledek (EBIT) vzrostl o 11,6 procenta na 3,3 mil. eur
  • Hospodářský výsledek holdingu neúměrně vzrostl o 21,2 procenta

Kolín nad Rýnem, 10. května 2017 – Obchody evropského finančně poradenského holdingu OVB se v prvním čtvrtletí 2017 vyvíjely dobře. Ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku se společnosti povedlo zlepšit celkové provizní příjmy i hospodářský výsledek. „Do nového obchodního roku jsme vstoupili úspěšně a hospodářský výsledek holdingu je o 21,2 procenta lepší než v předchozím roce,“ řekl Mario Freis, výkonný ředitel OVB Holding AG. „Zvláště region střední a východní Evropy přispěl k obratu a hospodářskému výsledku významnou měrou.“

 

Nárůst obratu a hospodářského výsledku na širší základně

V prvním čtvrtletí 2017 vzrostly celkové provizní příjmy ve srovnání s obdobím předchozího roku o 2,3 procenta na 58,4 mil. eur. K tomuto nárůstu přispěly především vyšší celkové provizní příjmy v regionu střední a východní Evropy i stále pozitivní vývoj v regionu jižní a západní Evropy. Celkové provizní příjmy regionu střední a východní Evropy vzrostly o 7,5 procenta a dosáhly 27,9 mil. eur. Obchod na národních trzích v Maďarsku, Polsku, na Slovensku, v Chorvatsku a Rumunsku se uspokojivě rozvíjel. V regionu jižní a západní Evropy vzrostly celkové provizní příjmy o 3,2 procenta na 15,1 mil. eur. K tomuto nárůstu přispěly především Rakousko, Švýcarsko a Španělsko. V Německu jsou stále více vidět vlivy snížení provizí na základě zákona o reformě životního pojištění. Celkové provizní příjmy klesly o 6,7 procenta na 15,3 mil. eur. Operativní výsledek holdingu se zvýšil o 11,6 procenta na 3,3 mil. eur. Regionu střední a východní Evropy se tak podařilo zvýšit EBIT o 32,3 procenta na 2,2 mil. eur. Pozitivně k tomu přispěly téměř všechny národní společnosti v dané oblasti. Regionu jižní a východní Evropy se podařilo navýšit své provizní příjmy o 12,7 procenta na 2,0 mil. eur. V Německu, v souvislosti s obratem, klesl EBIT z 1,5 mil. eur na 1,4 mil. eur. „Výrazný nárůst výsledku se ukazuje také ve zvýšení výsledku na akcii o 21,2 procenta na 17 centů,“ zdůrazňuje Oskar Heitz, finanční ředitel OVB Holding AG.

 

Prognóza pro celý rok zůstává beze změny

Holding počítá pro celý rok 2017 s lehkým nárůstem celkových provizních příjmů. Protože OVB od roku 2017 realizuje mnohá strategická opatření pro další posílení udržitelnosti, měl by se operativní výsledek pohybovat na úrovni minulého roku.

 

O holdingu OVB

Holding OVB se sídlem v Kolíně nad Rýnem je jedním z předních evropských poskytovatelů finančních služeb. Od svého založení v roce 1970 se OVB zaměřuje na dlouhodobé, široce koncipované, a především na zákazníky orientované finanční poradenství pro domácnosti. OVB spolupracuje s více než 100 významnými poskytovateli produktů a svými konkurenceschopnými službami uspokojuje individuální potřeby klientů v oblasti životního zabezpečení, zajištění na stáří, ochrany a budování majetku. Holding OVB působí v současné době ve 14 evropských zemích.

Přibližně 5 000 finančních poradců, kteří mají finanční poradenství jako hlavní výdělečnou činnost, pečuje o zhruba 3,28 mil. klientů.

V roce 2016 vytvořil OVB Holding AG se svými dceřinými společnostmi celkových provizních příjmů ve výši 231,8 mil. eur a EBIT ve výši 16,5 mil. eur. OVB Holding AG je od července roku 2006 kótován na Frankfurtské burze cenných papírů (Prime Standard, ISIN DE0006286560).

Prezentace výsledků prvního čtvrtletí roku 2017 a průběžná zpráva je pro vás připravena ke stažení na stránkách www.ovb.eu v rubrice Investor Relations.

 

Tuto tiskovou zprávu naleznete také na internetu na: www.ovb.eu -> Presse -> Tiskové zprávy

Ukazatele holdingu OVB za první čtvrtletí roku 2017

 

Operativní ukazatele

Jednotka

1. 1. –
31. 3. 2016

1. 1. –
31. 3. 2017

Změna

Klienti (31. 3.)

mil.

3,26

3,28

+ 0,6 %

Finanční poradci* (31. 3.)

počet

5 179

4 916

– 5,1 %

Celkové provizní příjmy

mil. eur

57,1

58,4

+ 2,3 %

Finanční ukazatele

Jednotka

1. 1. –
31. 3. 2016

1. 1. –
31. 3. 2017

Změna

EBIT

mil. eur

3,0

3,3

+ 11,6 %

Marže EBIT**

%

5,2

5,6

+ 0,4 % bodu

Hospodářský výsledek holdingu

mil. eur

2,0

2,5

+ 21,2 %

Výsledek na akcii (nezředěný)

euro

0,14

0,17

+ 21,2 %

* Počet poradců majících fin. poradenství jako hl. výdělečnou činnost

** Na základě celkových provizních příjmů

 

Ukazatele k prvnímu čtvrtletí 2017 podle regionů

 

 

Jednotka

1. 1. –
31. 3. 2016

1. 1. –
31. 3. 2017

Změna

Střední a východní Evropa

 

 

 

 

Klienti (31. 3.)

počet

2,21 mil.

2,22 mil.

+ 0,3 %

Finanční poradci* (31. 3.)

počet

3 132

2 875

– 8,2 %

Celkové provizní příjmy

mil. eur

26,0

27,9

+ 7,5 %

EBIT

mil. eur

1,7

2,2

+ 32,3 %

Marže EBIT**

%

6,5

8,0

+ 1,5 % bodu

Německo

 

 

 

 

Klienti (31. 3.)

počet

639 288

623 871

– 2,4 %

Finanční poradci* (31. 3.)

počet

1 327

1 309

– 1,4 %

Celkové provizní příjmy

mil. eur

16,4

15,3

– 6,7 %

EBIT

mil. eur

1,5

1,4

 – 6,3 %

Marže EBIT**

%

9,0

9,0

±0,0 % bodu

Jižní a západní Evropa

 

 

 

 

Klienti (31. 3.)

počet

408 994

436 741

+ 6,8 %

Finanční poradci* (31. 3.)

počet

720

732

+ 1,7 %

Celkové provizní příjmy

mil. eur

14,6

15,1

+ 3,2 %

EBIT

mil. eur

1,8

2,0

+ 12,7 %

Marže EBIT**

%

12,0

13,1

+ 1,1 % bodu

* Počet poradců majících fin. poradenství jako hl. výdělečnou činnost

**Na základě celkových provizních příjmů

 
A cookie is a small text file which is copied onto your hard disk by a website. Cookies do not cause any damage to your computer and do not contain any viruses. The cookies from our websites do not gather any personal data about you. You can disable the use of cookies at any time via the settings in your browser. As a rule, cookies are only used on our websites for the length of your session for the purpose of anonymous, statistical assessments and for improving user-friendliness.